Informace ohledně opatření proti šíření koronaviru

PODROBNÉ INFORMACE TÝKAJÍCÍ SE OMEZENÍ PROVOZU NA ZÁKLADĚ NAŘÍZENÍ VLÁDY

Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

30. 5. 2012Tisková zpráva

Opel uvádí novou generaci zážehových motorů

Opel zásadně obnovuje svoji nabídku motorů: Většinu aktuálního portfolia nahradí zanedlouho tři úplně nové řady zážehových a vznětových motorů. Cílem těchto změn je dosažení pozice lídra nejenom v oblasti snižování spotřeby paliva a emisí, ale i při hodnocení točivého momentu a redukce hlučnosti.


Prvním z nových agregátů bude turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1598 cm3, vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců a systémem Start/Stop. Nový motor SIDI (Spark Ignition Direct Injection = zapalování svíčkou, přímé vstřikování paliva) ECOTEC bude k dispozici v různých výkonových modifikacích ve většině modelových řad značky Opel. Výroba nového motoru se v maďarském Szentgotthardu spustí již koncem tohoto roku.

Hlavní důraz byl kladený na dosažení plynulé a zároveň rasantní akcelerace, nízké hlučnosti a příznivé spotřeby paliva. Konstruktéři se soustředili především na točivý moment motoru – výsledných 187,5 Nm na 1 litr objemu motoru představuje nový etalon v segmentu velkosériově vyráběných zážehových motorů. Svého maximálního točivého momentu 300 Nm dosahuje nový motor 1,6 l už ve velmi nízkých otáčkách 1700 min-1. Maximální výkon 147 kW (200 k) je k dispozici při otáčkách 4700 min-1. Oproti dosavadnímu čtyřválci 1.6 Turbo se podařilo snížit spotřebu i emise CO2 o 13 procent!

„Během dvanácti měsíců uvedeme tři kompletně nové generace motorů. To dokumentuje rychlost, s jakou zavádíme nové produkty,” říká Karl-Friedrich Stracke, ředitel automobilky Opel. „Náš nový motor 1,6 l s přímým vstřikováním benzinu je skutečným fenoménem při hodnocení točivého momentu. Výkon i točivý moment mají velmi plynulý průběh,” vysvětluje Thomas Johnen, ředitel odpovědný za zážehové motory.

Prvním zážehovým motorem automobilky Opel s přímým vstřikováním benzinu byl čtyřválec 2.2 ECOTEC o výkonu 114 kW (155 k), který debutoval v roce 2003 v modelech Opel Signum a Vectra, později se začal montovat i do modelů Zafira. V roce 2007 dostal kabriolet Opel GT první turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec Opel 2,0 l s přímým vstřikováním paliva o výkonu 194 kW (264 k). O rok později se tento motor začal montovat i do modelů řady Insignia, a to ve dvou modifikacích o výkonu 162 kW (220 k) a 184 kW (250 k). Nový model Astra OPC bude poháněn nejvyšší verzí tohoto agregátu o výkonu 206 kW (280 k).